hu en
2011. Augusztus 27. 11:00  -  Wéninger Ákos
A Pécs és a Vidi holtversenyben a legszurkolóbarátabb

A hatharom.hu az NB I-es csapatok internetes kiszolgálását tesztelte.

A hatharom.hu szerkesztősége augusztus elsején az internet segítségével megkereste a magyar labdarúgó-bajnokság első osztályában szereplő csapatokat. A külön keretben lentebb látható e-mailt elküldtük a csapatok webes elérhetőségén (már akinek volt) szereplő központi e-mail címekre, és kíváncsian vártuk, milyen választ kapunk az egyes kluboktól. A részletes eredményt a cikkünk végén található táblázat tartalmazza.

     
  „Tisztelt Hölgyem/Uram! Nyolc esztendős kisfiam, Barnabás nagy rajongója a ………. labdarúgó csapatának és számára szeretnék meglepetést okozni a születésnapjára. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e lehetőség arra, hogy egy aláírt csapatfotót küldjenek címünkre. Ezen felül, ha van rá mód, akkor szívesen venném, ha küldenének a csapattal kapcsolatos ajándéktárgyakról e-mailes katalógust. Hol és hogyan lehet ezeket megvásárolni? Amennyiben az Interneten szeretnénk jegyet venni a csapat mérkőzéseire, akkor erre van lehetőség, vagy csak jegypénztáron keresztül? Mennyiért lehetne venni jegyeket, bérleteket a hazai mérkőzésekre? Ezúton is köszönöm a válaszukat.”  
     

Számunkra meglepetés volt, hogy a csapatok több mint fele válaszra sem méltatott egy olyan megkeresést, amely deklaráltan a klubért szurkoló embertől származik, aki potenciális fogyasztója (jegyek, ajándéktárgyak, stb. révén) lehet az egyesület által kínált termékeknek, szolgáltatásoknak. Ebből a rögtönzött felmérésből viszont kiderült, hogy vannak már olyan, Európa irányába haladó klubok is, ahol külön stáb foglalkozik a szurkolók kiszolgálásával, így a válaszokat adó hét egyesület szolgáltatásával többé-kevésbé elégedettek voltunk. Külön öröm volt, hogy a válaszok nagyrészt utaltak a megkereső e-mail személyes jellegére, így Barnabás számára több helyen is tényleges plusz-szolgáltatást (ld. Pécs és Videoton) ajánlottak fel, ami egyértelmű jelzése volt annak, hogy fontosnak tartják az ismeretlen embertől jövő kérést is.

A mostani felmérésben nem volt célunk a klubok teljes szolgáltatásának tesztelése (később még akár ez is sorra kerülhet…), így tisztában vagyunk vele, hogy az általunk kért információk a csapatok honlapján, Facebook elérhetőségén is megtalálatóak, netán telefonos megkeresés során is megszerezhetőek. Az alábbi táblázatról viszont reméljük, eljut a klubvezetőkhöz és döntéshozókhoz is és - reményeinek szerint fejek hullása helyett - cselekvésre is készteti, kényszeríti őket. A mai világban ugyanis hiába beszél az MLSZ arról, hogy szeretné a szurkolói bázist és a nézőszámokat növelni, ha az egyes klubok hozzáállásában nem mindenhol tükröződik ez a szemlélet.

A hatharom.hu nyári tesztjének részletes végeredményét itt nézheti meg!

(forrás: hatharom.hu)

 

 

 

Hírek
Fehérvár FC - Minden jog fenntartva
A webhely cookie-k segítségével nyújtja a szolgáltatásokat, szabja személyre a hirdetéseket és elemzi a forgalmat. Emellett a felhasználási adatokhoz a Google is hozzáférhet. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát. További részletek